11.10.13

MJV - TAG-time!

Vandaag roep ik een nieuwe tag in het leven: de Tag van de Jonge Vrouw. Uiteraard in het kader van mijn Maand van de Jonge Vrouw. Zeven uiteenlopende vragen die te maken hebben met het vrouw-zijn, opgroeien en feminisme. Ik zou het erg leuk vinden als jij ook mee wilt doen!

Hoe werkt het?

- Beantwoord de zeven vragen uit de tag. Verwerk ze in een artikel, evenals het bovenstaande logo en het liefste ook een link naar dit artikel met uitleg over de tag.

- Nomineer drie andere bloggers waarvan je denkt dat ze het leuk zouden vinden om de tag in te vullen en breng ze hier van op de hoogte (dit keer geen elf zoals met de Liebster Award, dat is toch een beetje veel van het goede).

- Stuur mij een berichtje/tweet dat je mee hebt gedaan.

- Aan het einde van de Maand van de Jonge Vrouw zal ik een overzichtsartikel maken met links naar de bloggers die de tag hebben ingevuld!



De vragen

1. Wat vind je leuk aan opgroeien? Zijn er ook dingen die je minder leuk vindt?
2. Op welke aspecten/successen in je leven ben jij het meest trots?
3. Wat is voor jou ultiem jeugdsentiment?
4. Aan welke modegril heb jij je vroeger (helaas) overgegeven? (foto's? ;))
5. Hoe denk jij over feminisme?
6. Heb jij weleens ervaren dat je anders (positief/negatief) werd behandeld vanwege je geslacht?
7. Wat zou je tegen je moeder willen zeggen?

Om het goede voorbeeld te geven tag ik de volgende drie bloggers:

- Natasja van Wat Zij Zegt

 

- Laura van What About Her


- Mariƫt van Your Inspiration Blog



Uiteraard ben je vrij de tag in te vullen en verder te verspreiden als ik je nog niet bent getagd. Doe jij ook mee?!

30 opmerkingen:

  1. Leuk zeg! Ga ik ook maar eens doen denk ik! :)

    x Marjo

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik doe ook mee aan deze leuke en inspirerende tag! En.. erg leuk dat je mij getagd hebt Marjolein!

      Ik laat hem terugkomen op mijn Lifestyle blog, linnslifestyle.wordpress.com

      Verwijderen
    2. Jeej! Ik hou je in de gaten :)

      Verwijderen
  2. Ah, leuk! :) Zal 'm dit weekend eens invullen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk, ik ga even nadenken of ik hem ga doen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuke tag, maar wel eentje om goed over na te denken. Ik wacht af of ik getagd word en denk nog even na of en hoe ik hem zelf ga overnemen. Hij past wel in het straatje van mijn persoonlijkere blogs van de laatste tijd. Ik vind het wel leuk om wat meer open te blijven vertellen over mezelf en mijn leventje.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Herkenbaar hoor, ik hou er ook van om meer open te zijn op mijn blog. Misschien een beetje zoals in oude tijden, je blog als dagboek hihi ;). Maar nee, ik zou het hartstikke tof vinden als je meedoet!

      Verwijderen
  5. Ik heb de tag ingevuld! :) http://sylviakuijsten.com/2013/10/12/powervrouwen/

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heeeeel erg leuk!! Ik zet hem op mijn to-do lijstje. Als ik tijd heb wil ik dit zeker online zetten, leuk!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hey deze vind ik echt superleuk! Wie weet doe ik (en/of Noor) er wat mee. Dan laat ik het zeker weten!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja dat zou leuk zijn! Laat maar horen als een van jullie (of allebei ;)) meedoet!

      Verwijderen
  8. Ik ben getagd door Jitske van Koffer vol Dromen en I'm in! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oh leueueueuk! Ga ik doen...ergens in het weekend hoop ik. Tof!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik ga hem zeker doen, ik ben al op zoek naar spectaculaire foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Leuk dat je ook meedoet! Benieuwd naar de foto's ;)

      Verwijderen
  11. Ik heb de tag ook ingevuld en gepost. Ik vond het erg leuk om te posten omdat je toch op een andere manier over het vrouw zijn gaat nadenken dan je normaal doet. Je kan hem hier vinden: http://www.rainbowjunk.nl/?p=3980

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Leuk dat je mee hebt gedaan Annouska! Blij te horen dat de tag je aan het denken zet, dat was ook mijn intentie eigenlijk :)

      Verwijderen
  12. Leuke tag! Misschien dat ik hem ook ga doen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Lijkt me leuk als je 'm ook invult Zelia!

      Verwijderen
  13. Ik heb hem ingevuld! http://bit.ly/1eVu9qC

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Erg leuk ik ga deze tag ook overnemen!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Er staat trouwens een spelfout in (die iedereen letterlijk heeft overgenomen, hihi)
    Eerste vraag, laatste woord. Vind = vindt.

    Ingevuld: http://whataboutherdreams.wordpress.com/2013/10/28/what-about-her-mjv-tag-voor-de-jonge-vrouw/

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Leuk initiatief Anne :) Ik ben getagd door Ashley van Ashleylynn.nl. Superleuk al die verschillende verhalen te lezen, die van mij staat hier: http://breakfastatme.wordpress.com/2013/11/08/wanna-play-tag-with-me/

    BeantwoordenVerwijderen